Billund-airport_800x500.jpg  


Ne kadar kalabalık olursa olsun etkin akış

Lavabo ziyaretçilerinin sayısında beklenmedik bir artış aynı zamanda beklenmedik bir risk anlamına da gelir. Fakat Tork PeakServe ziyaretçiler için en iyi deneyimi sunmanızı sağlar. Özellikle kalabalık olan lavabo akışlarını ideal hale getirmek ve yüksek trafiğe sahip olan mekânlarda kullanıcı deneyimini iyileştirmek için geliştirilmiştir. Her yıl Billund Havalimanı’na gelen 3,4 milyon ziyaretçiye hizmet sunmanın beraberinde getirdiği zorlukları çözme konusunda Tork PeakServe’nin nasıl yardımcı olduğunu inceleyin.


Yaz aylarındaki kalabalıklara hazır olmak

Şu anda ilkbahar mevsimindeyiz ve Kirsten Paarup meşgul. Yaz mevsimine az bir süre kaldı ve yaz mevsimi geldiğinde Danimarka’nın ikinci büyük havalimanı olan Billund Havalimanı yakınında yer alan üç farklı eğlence parkına gelen ve bu eğlence parklarından gelen ziyaretçilerin akınına uğrayacak: Legoland Billund, Lalandia Aquadome ve Givskud Hayvanat Bahçesi’nde bulunan Lion Park. Havalimanındaki temizlik ekiplerinin yönetimi konusunda on iki yıllık deneyimiyle, Kirsten yazın gelen kalabalıklar ile başa çıkmanın tek bir yolu olduğunu biliyor: planlama.


Lavabo trafiğinde maksimum sayıların yönetilmesi tüm dünyadaki temizlik ve tesis yöneticilerinin iyi bildiği bir zorluktur. Billund Havalimanı’nda Temizlik Yöneticisi olan Kirsten Paarup da diğerleriyle aynı görüşte. Hem kendisi hem de ekipleri yaz modu adını verdikleri düzenlemeye geçerken kendisiyle sohbet etme imkanımız oldu. 


“Paskalya tatili sırasında yolcu sayısında bir artış gözlemliyoruz, sonrasında bu sayı gittikçe artıyor ve Haziran ayının son haftasına girdiğimizde eğri dikey bir hal alıyor.” 


40.000 metre karelik terminal ile birlikte eski terminal ve ek binalarda toplam yaklaşık 125 lavabo yer alıyor ve bu lavaboları yılda 3,5 milyon yolcu kullanıyor. Dolayısıyla Kirsten’in çok meşgul olması şaşılacak bir durum değil. 


“Pazarlama bölümümüz tarafından sağlanan yük faktörü tahminlerini ve diğer verileri kullanarak önümüzdeki aylarda ne kadar yolcu beklememiz gerektiği ve en yoğun trafiğin nerelerde gerçekleşeceği konusunda tahminler yürütüyorum. Billund Havalimanı inanılmaz bir hızda büyüyor. Geçen yıl yolcu sayısı %9,2 arttı. 2018’in ilk üç ayı boyunca, %11,2 ek bir büyümeye şahit olduk!” 


“Benim en büyük endişem yeterince personele sahip olmak. Ekim ilâ Nisan ayları arasındaki kış döneminde, personel sayım yaklaşık 60 oluyor. Yaz modundayken ise 100 kişi oluyoruz. Ve düzenli personelimin çoğu yaz mevsiminde tatile gittiğinden dolayı, her yaz birçok ekstra personel bulmak zorunda kalıyoruz.” Tüm havalimanı personelinin detaylı geçmiş sorgulamasından geçmesi gerektiğini düşündüğümüzde, bu durum daha da karmaşık bir hal alıyor. Kirsten gülümseyerek ekledi, “Ve sonrasında bu kişilere eğitim vermemiz gerekiyor. Birçok kişi temizlik yapabileceğini düşünür fakat bu aslında göründüğü kadar kolay bir iş değil”.


Planlama gerektiren bir diğer konu ise malzemeler. “Her bir lavabo her gün kapsamlı bir şekilde temizleniyor ve çoğu lavabo yaklaşık sekiz defa kontrol ediliyor ve stokları yenileniyor. Yıl boyunca aynı ekipmanı kullanıyoruz fakat yaz mevsiminde tüketim malzemelerimiz raflarda hızlıca tükeniyor.”


Havalimanı yirmi dört saat boyunca açık fakat yolcular dalgalar halinde geliyorlar. “Normal koşullar altında, en yoğun trafik birçok uçağın iniş yaptığı ve tekrar kalkış yaptığı saatler olan 10.00, 14.00 ve 18.00 saatlerinde görülüyor. Fakat bazı durumlarda, beklenmedik saatlerde de yoğunluk oluşabiliyor.” Peki insanlar hastalık nedeniyle izinli olduklarında ve yoğun saatler için yeterince personel mevcut olmadığında ne oluyor? “İş o noktaya gelirse, diğer temizlik faaliyetlerimizin bazılarının sıklığını biraz daha azaltabiliriz. Fakat lavabolarımız söz konusu olduğunda hiçbir şekilde taviz vermiyoruz. Temiz bir lavabo bizim misafir deneyimimizin temel bir parçası. Ve şu anda Tork PeakServe kullandığımızdan dolayı, dispenserleri eskisi kadar sık doldurmamız gerekmiyor, bu da bize havalimanının diğer alanlarını da misafirlerimizin bizden beklediği şekilde temiz tutmamız için harcayabileceğimiz ek zaman kazandırıyor.”


Kirsten Paarup

Billund Havalimanı Temizlik Yöneticisi

"En büyük sorunlarımızdan birisi, önceki kağıt havlu dispenserlerimizin lavabo trafiğindeki ani artışlarla başa çıkabilecek kapasiteye sahip olmamasıydı."
Kirsten Paarup, Billund Havalimanı Temizlik Yöneticisi